Zet een stap vooruit in jouw ontwikkeling als digitale marketer, of ondersteun je werknemers in hun groei. De BossData Academy biedt gepersonaliseerde digitale marketing opleidingen aan. Gegeven door experten uit een digitaal marketingbureau met +10 jaar ervaring.
Ons leerplatform bestaat uit een mix van interactieve video’s, real-life opdrachten, en een wekelijks 1 op 1 coaching moment. Alles behalve saaie theoretische materie dus. Op deze manier garanderen we een optimaal leerproces en effectieve retentie van opgedane kennis. Benieuwd? Maak dan kennis met het platform dankzij onze gratis introductie module : digitale marketing strategie.
Ben je net gestart met je carrière binnen digitale marketing? Of wens je jouw skills up-to-date te houden? Wat het ook mag zijn: er is een opleiding op maat voor jou.
Deze opleidingen bieden je ons volledige aanbod in 2 smaken. We behandelen uitvoerig alle skills die je nodig hebt om je digital marketing carrière te lanceren en/of vooruit te helpen.
v/a
Onze micro opleidingen zijn korter en bieden gerichte expertise in competenties waar werkgevers naar op zoek zijn, zoals social advertising, web analytics, zoekmachinemarketing, etc.
v/a
Op zoek naar specifieke vaardigheden? Onze skill tracks richten zich op meteen inzetbare vaardigheden. Ideaal om snel een nieuwe marketing skill onder de knie te krijgen.
fixed
Jouw opleiding heeft slechts één doel: de digitale marketing skills van jezelf en/of je bedrijf naar het volgende niveau tillen.
Elke module bevat actiegerichte lessen, praktijkgerichte opdrachten, handige quizes, én 1-op-1 feedbacksessies van je persoonlijke coach. De kers op de taart? Je kan je nieuwe kennis meteen toepassen in je eigen job of bedrijf!
Op zoek naar een persoonlijk traject? Neem contact op met terrence@bossdata.be.
“Hi, ik ben Terrence, oprichter & hoofdcoach van de BossData Academy.
Ik startte mijn carrière bij BossData als Online Marketing Consultant. Dankzij hun intern opleidingsprogramma ontwikkelde ik van gemotiveerde junior tot ervaren consultant met 8+ jaar ervaring. Het is deze sterke opleiding die er voor zorgt dat we mét succes werken voor marktleiders zoals Securex, betFIRST, Streamz, Dille & Kamille, enz.
Na een tussentijdse periode als strategisch marketeer aan de Universiteit Antwerpen, richtte ik samen met BossData de BossData Academy op: een opleidingshuis dat digitale marketing opleidingen aanbiedt die meteen inzetbaar zijn. We leiden digitale marketers op alsof ze de onze zijn (pun intended).
Benieuwd naar 1 van onze opleidingen?
Hieronder een overzicht van alle modules die we behandelen.
In deze module leer je hoe digitaal een kritieke rol speelt in de marketing van je bedrijf. Je leert hoe je de ideale marketingmix opstelt om je doelgroep te bereiken, je ontdekt het See-Think-Do-Care Framework én je komt te weten hoe je een KPI-framework opzet.
Adverteren via een zoekmachine – oftewel SEA – laat je toe om de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap te bereiken. In deze module leer je over keyword research en hoe je in Google Ads een schaalbare campagnestructuur opzet.
In de advanced module gaan we een stapje verder. We overlopen geavanceerde strategieën waarmee jij aan de slag kan om je resultaten te maximaliseren. Na deze module beschik je over genoeg kennis om Google Ads Certified te worden.
In deze module leer je hoe je advertentiecampagnes opzet & optimaliseert voor Instagram & Facebook. Je leert budgetten strategisch inzetten, je doelgroep te identificeren, bereiken én de effectiviteit van je campagnes meten. Een must voor elke digitale marketer.
In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.
Dé module voor bedrijven die kampen met een tekort aan nieuwe werknemers. De war-for-talent woedt als nooit te voren. Dankzij de employer branding module leer je hoe je met jouw bedrijf een sterke online recruiting campagne opzet.
Via GA4 krijg je inzicht in hoe bezoekers zich gedragen op je website en kan je gaan optimaliseren. In deze module leer je hoe je Google Analytics op je website installeert. We overlopen ook enkele belangrijke rapporten & dashboards die je toelaten om de effectiviteit van je mediamix & website te verhogen.
In deze module leer je automatische communicatiestromen opzetten via mail, sms, social media, etc. Een strategie waarmee je potentiële klanten door een ‘value ladder’ duwt, waardoor ze sneller geneigd zijn om in te tekenen op jouw aanbod!
Soms moet je verkopen zonder te verkopen. In de Content Marketing module leer je een strategisch contentaanbod creëren waarmee je jouw leads gaat helpen & inspireren. Het resultaat? Jouw bedrijf wordt op een niet-intrusieve, behulpzame manier bekend bij je doelpubliek.
Een thema dat steeds belangrijker wordt. Hoe ga jij als digitale marketer om met alle data die je vergaart? In deze module brengen we je up-to-date over basis GDPR-principes én krijg je enkele best practices over hoe je ze toepast in je digitale marketingstrategie.
UX/CX ofwel User- & Customer Experience. In deze module leer je hoe jouw website optimaal inricht, zodat bezoekers een optimale gebruikservaring ervaren. Je leert over het Cialdini principe: dit laat je toe om de optimale landingspagina te creëren.
Verbeter de vindbaarheid van je website zonder ook maar 1 euro aan advertenties uit te geven. In de module Search Engine Optimisation leer je meer over keyword research en over hoe je een efficiënte SEO strategie op poten zet.
Meten is weten. Daarom wordt elke marketer belaagd met de installatie van cookies & pixels. GTM maakt het leven van de marketer hierin eenvoudiger. In deze module leer je jouw KPI Framework te vertalen naar een correcte GTM implementatie.
Leer hoe je in één oogopslag al jouw online marketinginspanningen inzichtelijk maakt. Dashboards zijn de beste vriend van elke digitale marketer: kom erachter hoe je ze interpreteert, visualiseert en verdedigt naar andere partijen toe.
Leer een marketingmix opstellen op maat van de jonge generaties. Met de juiste weldoordachte benadering is ook Generatie Z goed te benaderen. Hoe? Bereik hen op de kanalen waar ze dagelijks tijd doorbrengen, Snapchat en TikTok.
Benader klanten op een manier die enkel LinkedIn sterk aanbiedt: op basis van werkgegevens. Gebruik LinkedIn voor verschillende doeleinden. Stel doelgroepen op op basis van functietitel, anciënniteit, welk (type) bedrijf, hoeveel werknemers etc.
97% van onze klanten zijn tevreden over onze diensten en gaven ons een 8+ score. Lees hier waarom.
Niet alles helemaal duidelijk? Heb je nog enkele vragen? Vul ons contactformulier in en we horen elkaar snel.
Adres: Broederminstraat 9, B-2018 Antwerp
Email: academy@bossdata.be
Telefoon: +32(0)499 48 62 36
Aangezien we een blended learning opleiding zijn, volg jij jouw opleiding op je eigen tempo & op de plek die je zelf kiest. Daarnaast zijn er per module coachings voorzien, deze zijn in eerste instantie online, maar wanneer nodig ook op locatie.
De BossData Academy is de meest complete Nederlandstalige digitale marketingopleiding. Al onze videocursussen zijn in het Nederlands opgenomen.
Doordat er 1-op-1 begeleiding zit inbegrepen in een opleiding is het niet mogelijk om onder 1 inschrijving meerdere mensen de opleiding te laten volgen. Wanneer je meerdere mensen tegelijk de opleiding wilt laten volgen zijn groepstarieven mogelijk.
Tijdens een verkennend gesprek met onze hoofdcoach vertel je over jouw ervaring met digitale marketing: wat beheers je, waar zou je meer over willen weten en waar liggen er kansen voor jouw bedrijf?
Met de inzichten van het intakegesprek stellen we samen een opleidingsplan op. Welke modules brengen jou vooruit? En welke priotiseren we, zodat je er snel mee aan de slag kan.
We laten er geen gras over groeien. Jij start binnen de twee weken aan jouw opleiding. Elke week ga je aan de slag met een nieuwe module. Wedden dat je na enkele weken trots terugblikt op wat je hebt bijgeleerd?