Upgrade jouw digitale marketing skills

De meest complete Nederlandstalige digitale marketing opleidingen.

Zet een stap vooruit in jouw ontwikkeling als digitale marketer, of ondersteun je werknemers in hun groei. De BossData Academy biedt gepersonaliseerde digitale marketing opleidingen aan. Gegeven door experten uit een digitaal marketingbureau met +10 jaar ervaring.

Terrence Selie Profile Pic 2022

Terrence Selie

Hoofdcoach BossData Academy

Onze alumni verzorgen de digitale marketing bij…

Digitale marketing

opleidingen op maat

Ben je net gestart met je carrière binnen digitale marketing? Of wens je jouw skills up-to-date te houden? Wat het ook mag zijn: er is een opleiding op maat voor jou.

WORD DIGITAL MARKETER

  • 12/16 Modules
  • Ideaal voor Starters
  • 150+ uren lesmateriaal

Deze opleidingen bieden je ons volledige aanbod in 2 smaken. We behandelen uitvoerig alle skills die je nodig hebt om je digital marketing carrière te lanceren en/of vooruit te helpen.

  • Keuze uit Core (12w) of Plus (16w)
  • 1:1 Coaching moment per module
  • Van ‘zero’ naar ‘hero’
  • Ideaal voor starters & switchers

v/a

€4.000

WORD EEN SPECIALIST

  • +/- 5 Modules
  • Word een specialist
  • 40+ uren lesmateriaal

Onze micro opleidingen zijn korter en bieden gerichte expertise in competenties waar werkgevers naar op zoek zijn, zoals social advertising, web analytics, zoekmachinemarketing, etc.

  • 5 micro courses beschikbaar
  • 1:1 Coaching moment per module
  • Verruim je marketing skillset
  • Word een expert in enkele weken

v/a

€2.100

LEER EEN

SPECIFIEKE SKILL

  • 1 Module
  • Snel & Efficiënt
  • 8+ uren lesmateriaal

Op zoek naar specifieke vaardigheden? Onze skill tracks richten zich op meteen inzetbare vaardigheden. Ideaal om snel een nieuwe marketing skill onder de knie te krijgen.

  • Keuze uit 16 verschillende trajecten
  • Eénmalig 1:1 coaching (1u30)
  • Beknopt en efficiënt
  • Leer specifieke skills

fixed

€420

Opleiding features

  • Meteen inzetbaar
  • Studeren op jouw tempo
  • Up-to-date lessen
  • Gepersonaliseerd traject
  • Blended Learning 
  • Coaching per module
  • Praktijkgericht
  • Geen voorkennis nodig
  • 1 jaar toegang tot videocursus
  • Voor elk type bedrijf
  • Alumni netwerk

Jouw opleiding heeft slechts één doel: de digitale marketing skills van jezelf en/of je bedrijf naar het volgende niveau tillen.

Elke module bevat actiegerichte lessen, praktijkgerichte opdrachten, handige quizes, én 1-op-1 feedbacksessies van je persoonlijke coach. De kers op de taart? Je kan je nieuwe kennis meteen toepassen in je eigen job of bedrijf!

Op zoek naar een persoonlijk traject? Neem contact op met terrence@bossdata.be.

Jouw hoofdcoach: Terrence Selie

“Hi, ik ben Terrence, oprichter & hoofdcoach van de BossData Academy.

Ik startte mijn carrière bij BossData als Online Marketing Consultant. Dankzij hun intern opleidingsprogramma ontwikkelde ik van gemotiveerde junior tot ervaren consultant met 8+ jaar ervaring. Het is deze sterke opleiding die er voor zorgt dat we mét succes werken voor marktleiders zoals Securex, betFIRST, Streamz, Dille & Kamille, enz.

Na een tussentijdse periode als strategisch marketeer aan de Universiteit Antwerpen, richtte ik samen met BossData de BossData Academy op: een opleidingshuis dat digitale marketing opleidingen aanbiedt die meteen inzetbaar zijn. We leiden digitale marketers op alsof ze de onze zijn (pun intended). 

Benieuwd naar 1 van onze opleidingen? 

Word elke dag slimmer

Hieronder een overzicht van alle modules die we behandelen.

Digitale Strategie

In deze module leer je hoe digitaal een kritieke rol speelt in de marketing van je bedrijf. Je leert hoe je de ideale marketingmix opstelt om je doelgroep te bereiken, je ontdekt het See-Think-Do-Care Framework én je komt te weten hoe je een KPI-framework opzet.

Google Ads – Basismodule

Adverteren via een zoekmachine – oftewel SEA – laat je toe om de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap te bereiken. In deze module leer je over keyword research en hoe je in Google Ads een schaalbare campagnestructuur opzet.

Google Ads – Advanced

In de advanced module gaan we een stapje verder. We overlopen geavanceerde strategieën waarmee jij aan de slag kan om je resultaten te maximaliseren. Na deze module beschik je over genoeg kennis om Google Ads Certified te worden.

Facebook / Instagram Ads

In deze module leer je hoe je advertentiecampagnes opzet & optimaliseert voor Instagram & Facebook. Je leert budgetten strategisch inzetten, je doelgroep te identificeren, bereiken én de effectiviteit van je campagnes meten. Een must voor elke digitale marketer.

YouTube & Display Ads

In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.

Employer Branding

Dé module voor bedrijven die kampen met een tekort aan nieuwe werknemers. De war-for-talent woedt als nooit te voren. Dankzij de employer branding module leer je hoe je met jouw bedrijf een sterke online recruiting campagne opzet.

Google Analytics

Via GA4 krijg je inzicht in hoe bezoekers zich gedragen op je website en kan je gaan optimaliseren. In deze module leer je hoe je Google Analytics op je website installeert. We overlopen ook enkele belangrijke rapporten & dashboards die je toelaten om de effectiviteit van je mediamix & website te verhogen.

Marketing Automation

In deze module leer je automatische communicatiestromen opzetten via mail, sms, social media, etc. Een strategie waarmee je potentiële klanten door een ‘value ladder’ duwt, waardoor ze sneller geneigd zijn om in te tekenen op jouw aanbod!

Content Marketing

Soms moet je verkopen zonder te verkopen. In de Content Marketing module leer je een strategisch contentaanbod creëren waarmee je jouw leads gaat helpen & inspireren. Het resultaat? Jouw bedrijf wordt op een niet-intrusieve, behulpzame manier bekend bij je doelpubliek.

Ethics & Privacy

Een thema dat steeds belangrijker wordt. Hoe ga jij als digitale marketer om met alle data die je vergaart? In deze module brengen we je up-to-date over basis GDPR-principes én krijg je enkele best practices over hoe je ze toepast in je digitale marketingstrategie.

UX / CX Essentials

UX/CX ofwel User- & Customer Experience. In deze module leer je hoe jouw website optimaal inricht, zodat bezoekers een optimale gebruikservaring ervaren. Je leert over het Cialdini principe: dit laat je toe om de optimale landingspagina te creëren.

SEO – Basismodule

Verbeter de vindbaarheid van je website zonder ook maar 1 euro aan advertenties uit te geven. In de module Search Engine Optimisation leer je meer over keyword research en over hoe je een efficiënte SEO strategie op poten zet. 

Google Tag Manager

Meten is weten. Daarom wordt elke marketer belaagd met de installatie van cookies & pixels. GTM maakt het leven van de marketer hierin eenvoudiger. In deze module leer je jouw KPI Framework te vertalen naar een correcte GTM implementatie.

Dashboards & Data Viz

Leer hoe je in één oogopslag al jouw online marketinginspanningen inzichtelijk maakt. Dashboards zijn de beste vriend van elke digitale marketer: kom erachter hoe je ze interpreteert, visualiseert en verdedigt naar andere partijen toe.

Gen Z – Marketing

Leer een marketingmix opstellen op maat van de jonge generaties. Met de juiste weldoordachte benadering is ook Generatie Z goed te benaderen. Hoe? Bereik hen op de kanalen waar ze dagelijks tijd doorbrengen, Snapchat en TikTok.

LinkedIn Ads

Benader klanten op een manier die enkel LinkedIn sterk aanbiedt: op basis van werkgegevens. Gebruik LinkedIn voor verschillende doeleinden. Stel doelgroepen op op basis van functietitel, anciënniteit, welk (type) bedrijf, hoeveel werknemers etc.

Word Digitale Marketer Word Specialist Leer een specifieke skill
Core Plus SEA Social Performance Content Data + Web Skill Track
Digitale Strategie
Google Analytics
Reporting & Visualisation
Google Ads - 1
Google Ads - 2
Display Advertising
YouTube Advertising
SEO
Facebook / Instagram Ads
LinkedIn Advertising
Content Marketing
UX / CX Essentials
Google Tag Manager
Data Storyteling
Ethics & Privacy
Marketing Automation
Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads
Word Digitale Marketer
Core
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Google Ads - 1
  • Google Ads - 2
  • Display Advertising
  • YouTube Advertising
  • SEO
  • Facebook / Instagram Ads
  • LinkedIn Advertising
  • Content Marketing
  • UX / CX Essentials
  • Google Tag Manager
Plus
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Google Ads - 1
  • Google Ads - 2
  • Display Advertising
  • YouTube Advertising
  • SEO
  • Facebook / Instagram Ads
  • LinkedIn Advertising
  • Content Marketing
  • UX / CX Essentials
  • Google Tag Manager
  • Data Storyteling
  • Ethics & Privacy
  • Marketing Automation
  • Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads
Word Specialist
SEA
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visialisation
  • Google Analytics - 1
  • Google Analytics - 2
  • Display Advertising
  • SEO
Social
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Facebook / Instagram Ads
  • LinkedIn Advertising
  • Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads
  • YouTube Advertising
Performance
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Google Ads - 1
  • Google Ads - 2
  • Display Advertising
  • YouTube Advertising
  • SEO
  • Facebook / Instagram Ads
  • LinkedIn Advertising
  • Google Tag Manager
  • Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads
Content
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Content Marketing
  • UX / CX Essentials
  • Marketing Automation
Data + Web
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Google Tag Manager
  • Data Storyteling
  • Ethics & Privacy
Leer een specifieke skill
Skill Track
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Google Ads - 1
  • Google Ads - 2
  • Display Advertising
  • YouTube Advertising
  • SEO
  • Facebook / Instagram Ads
  • LinkedIn Advertising
  • Content Marketing
  • UX / CX Essentials
  • Google Tag Manager
  • Data Storyteling
  • Ethics & Privacy
  • Marketing Automation
  • Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads

Onze coaches hebben werkervaring bij…

Wat vonden alumni van hun opleiding?

100%

Ging meteen aan de slag

met de verworven kennis

96%

Was tevreden met de

inhoud van de modules

91%

Zou de opleiding aanbevelen

aan startende digitale marketers

89%

Was tevreden met de hulp

vanuit de 1-op-1 begeleiding

Wat zeggen klanten over BossData?

97% van onze klanten zijn tevreden over onze diensten en gaven ons een 8+ score. Lees hier waarom.

“Met BossData weet je dat resultaten, transparantie en communicatie altijd de boventoon zullen voeren. Het vertalen van CM’s visie in een doorlopende strategie en operatie is niet iets wat ze verkopen, het is iets wat ze daadwerkelijk doen.”

Read more

Steven Hermans

Directeur Marketing & Communicatie at LCM (Christelijke Mutualiteit)

Waarom kozen we voor BossData?

  • Branding & Performance marketing
  • Display advertising
  • Data Visualisatie & Dashboards
Lees meer

“Ik zou BossData zeker aanbevelen. Ze hebben meer dan voldoende kennis van online marketing, specifiek in het analyseren van data. Ook houden ze nieuwe ontwikkelingen binnen onze markt goed in de gaten. Passie, power, afspraak is afspraak, prettig om mee samen te werken.”

Read more

Veronique Albers

Cross Channel Manager Kwantum

Waarom kozen we voor BossData?

  • Research Online & Purchase offline
  • Digitale Strategie
  • Performance Marketing
  • Data Visualisatie & Dashboards
Lees meer

“Simpel. Het resulteerde direct in meer verkopen! We weten nu eindelijk wat onze online inspanningen daadwerkelijk opleveren in onze fysieke winkels.”

Read more

Dietrich Thieren

Marketing manager Sleepworld, Sleepy & Easysleep

Waarom kozen we voor BossData?

  • Research Online & Purchase offline
  • Digitale Strategie
  • Performance Marketing
  • Data Viz & Dashboards
Lees meer

“BossData is een erg fijn bedrijf om mee samen te werken. Zeer toegankelijk, vriendelijk en intelligent. En toch open voor discussie. Van harte aanbevolen voor het optimaliseren van je digitale aanwezigheid op het web!”

Read more

Layla Cuypers

Brand Manager Thomas More

Waarom kozen we voor BossData?

  • Digitale Marketing
  • Advanced Remarketing
  • Data Viz & Dashboards
  • Omnichannel Marketing
Lees meer

“Bossdata heeft gedegen kennis van strategie & technische aspecten binnen digitale marketing. Geweldig team, zeer betrokken. Ik zou ze zeker aanraden aan iedereen die zijn bedrijf naar een hoger niveau wil tillen. “

Read more

Martijn Bovée

Marketing Manager Autotrack - Member of De Persgroep

Waarom kozen we voor BossData?

  • Digitale strategie
  • Performance marketing
  • Ad tech
Lees meer

Zijn er nog vragen? 🙂

Niet alles helemaal duidelijk? Heb je nog enkele vragen? Vul ons contactformulier in en we horen elkaar snel.

Neem Contact Op

    Contact information

    Adres: Broederminstraat 9, B-2018 Antwerp
    Email: academy@bossdata.be
    Telefoon: +32(0)499 48 62 36

    Veelgestelde Vragen

    Zijn trainingen op locatie (mijn eigen kantoor) mogelijk?

    Aangezien we een blended learning opleiding zijn, volg jij jouw opleiding op je eigen tempo & op de plek die je zelf kiest. Daarnaast zijn er per module coachings voorzien, deze zijn in eerste instantie online, maar wanneer nodig ook op locatie.

    In welke taal is deze opleiding?

    De BossData Academy is de meest complete Nederlandstalige digitale marketingopleiding. Al onze videocursussen zijn in het Nederlands opgenomen.

    Kan ik deze opleiding laten volgen door heel mijn bedrijf, of enkel individueel?

    Doordat er 1-op-1 begeleiding zit inbegrepen in een opleiding is het niet mogelijk om onder 1 inschrijving meerdere mensen de opleiding te laten volgen. Wanneer je meerdere mensen tegelijk de opleiding wilt laten volgen zijn groepstarieven mogelijk.

    1

    Plan je intakegesprek

    Tijdens een verkennend gesprek met onze hoofdcoach vertel je over jouw ervaring met digitale marketing: wat beheers je, waar zou je meer over willen weten en waar liggen er kansen voor jouw bedrijf?

    2

    Jouw persoonlijk plan

    Met de inzichten van het intakegesprek stellen we samen een opleidingsplan op. Welke modules brengen jou vooruit? En welke priotiseren we, zodat je er snel mee aan de slag kan.

    3

    Start binnen de 2 weken

    We laten er geen gras over groeien. Jij start binnen de twee weken aan jouw opleiding. Elke week ga je aan de slag met een nieuwe module. Wedden dat je na enkele weken trots terugblikt op wat je hebt bijgeleerd?

      Plan een intake gesprek