Ontdek onze Skill Tracks

Upgrade jouw digitale marketing skills

Op zoek naar specifieke vaardigheden? Onze skill tracks richten zich op meteen inzetbare vaardigheden. Ideaal om snel een nieuwe marketing skill onder de knie te krijgen. Elke skill track bestaat uit een mix van online videomateriaal, 1-op-1-sessies met jouw coach, individuele oefeningen, en online quizzes. Gegeven door experten uit een digitaal marketingbureau met +10 jaar ervaring.

Portret Arno Symons

Arno Symons

Coördinator BossData Academy

Leer waar en wanneer je wil

Ons leerplatform bestaat uit een mix van interactieve video’s, real-life opdrachten, en een wekelijks 1-op-1-coachingmoment. Alles behalve saaie theoretische materie dus. Op deze manier garanderen we een optimaal leerproces en effectieve retentie van opgedane kennis. Benieuwd? Maak dan kennis met het platform dankzij onze gratis introductie module : digitale marketing strategie.

Onze alumni verzorgen de digitale marketing bij…

€420 per Skill Track

Elke track bevat actiegerichte lessen, praktijkgerichte opdrachten, handige quizes, én 1-op-1-feedbacksessies van je persoonlijke coach.

Digitale Strategie

  • Free Trial

Leer hoe je de ideale marketingmix opstelt, op welke kanalen je je doelgroep kan bereiken, hoe je KPI’s definieert, en hoe je werkt met het See-Think-Do-Care Framework

SEA (Google+Bing)

Adverteren via een zoekmachine – oftewel SEA – laat je toe om de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap te bereiken. In deze module leer je over keyword research en hoe je in Google Ads een schaalbare campagnestructuur opzet.

SEO

Wil je rendabel groeien? Verbeter de vindbaarheid van je website zonder ook maar 1 euro aan advertenties uit te geven. In de module Search Engine Optimisation leer je meer over keyword research en over hoe je een efficiënte SEO strategie op poten zet. 

Social Ads (FB/IG)

In deze module leer je hoe je advertentiecampagnes opzet & optimaliseert voor Instagram & Facebook. Je leert budgetten strategisch inzetten, je doelgroep te identificeren, bereiken én de effectiviteit van je campagnes meten. Een must voor elke digitale marketeer.

YouTube Advertising

In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.

Display Advertising

In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.

Google Analytics

Via GA4 krijg je inzicht in hoe bezoekers zich gedragen op je website en kan je gaan optimaliseren. In deze module leer je hoe je Google Analytics op je website installeert. We overlopen ook enkele belangrijke rapporten & dashboards die je toelaten om de effectiviteit van je mediamix & website te verhogen.

Content Marketing

Soms moet je verkopen zonder te verkopen. In de Content Marketing module leer je een strategisch contentaanbod creëren waarmee je jouw leads gaat helpen & inspireren. Het resultaat? Jouw bedrijf wordt op een niet-intrusieve, behulpzame manier bekend bij je doelpubliek.

LinkedIn Ads

Benader klanten op een manier die enkel LinkedIn sterk aanbiedt: op basis van werkgegevens. Gebruik LinkedIn voor verschillende doeleinden. Stel doelgroepen op op basis van functietitel, anciënniteit, welk (type) bedrijf, hoeveel werknemers etc.

Ethics & Privacy

Een thema dat steeds belangrijker wordt. Hoe ga jij als digitale marketeer om met alle data die je vergaart? In deze module brengen we je up-to-date over basis GDPR-principes én krijg je enkele best practices over hoe je ze toepast in je digitale marketingstrategie.

UX / CX Essentials

UX/CX ofwel User- & Customer Experience. In deze module leer je hoe jouw website optimaal inricht, zodat bezoekers een optimale gebruikservaring ervaren. Je leert over het Cialdini principe: dit laat je toe om de optimale landingspagina te creëren.

Dashboards

Leer hoe je in één oogopslag al jouw online marketinginspanningen inzichtelijk maakt. Dashboards zijn de beste vriend van elke digitale marketeer: kom erachter hoe je ze interpreteert, visualiseert en verdedigt naar andere partijen toe. In deze module leer je ook hoe je Looker Studio effectief gebruikt als dashboard.

Google Tag Manager

Meten is weten. Daarom wordt elke marketeer belaagd met de installatie van cookies & pixels. GTM maakt het leven van de marketeer hierin eenvoudiger. In deze module leer je jouw KPI Framework te vertalen naar een correcte GTM implementatie.

Data Visualisation

De beste ideeën ter wereld gaan helemaal nergens heen als je mensen er niet warm voor krijgt. Versterk de impact van je bevindingen dankzij deze module. Leer je hoe je een geweldige data-gedreven presentatie plant, maakt en geeft.

Opleiding features

  • Meteen inzetbaar
  • Studeren op jouw tempo
  • Up-to-date lessen
  • Gepersonaliseerd traject
  • Blended Learning 
  • Coaching per module
  • Praktijkgericht
  • Geen voorkennis nodig
  • 1 Jaar toegang tot videocursus
  • Voor elk type bedrijf
  • Alumninetwerk

Wat je ook kiest,  elke opleiding heeft slechts één doel: de digitale marketing skills van jezelf en/of je bedrijf naar het volgende niveau tillen.

Elke opleiding bevat actiegerichte lessen, praktijkgerichte opdrachten, handige quizes, én 1-op-1 feedbacksessies van je persoonlijke coach. De kers op de taart? Je kan je nieuwe kennis meteen toepassen in je eigen job of bedrijf!

Op zoek naar een persoonlijk traject? Neem contact op met arno@bossdata.be.

Voor wie zijn deze skill tracks?

Carrière Switchers

Je bent klaar voor iets nieuws

Onze skill tracks zijn het ideale startpunt. In gemiddeld 6 tot 8 uur krijg je de kneepjes van het vak mee over een onderwerp naar keuze. Deze actiegerichte opleidingen laten je in korte tijd nieuwe taken opnemen binnen je huidige of nieuwe team.

Marketeers

Jij bent marketeer, intern bij een bedrijf

Als interne marketeer valt alle druk op jouw schouders. Bovendien is het niet altijd eenvoudig om up-to-date te blijven in dit marketing landschap. Skill tracks zijn ideaal om een nieuwe vaardigheid aan te leren over OF om je kennis stevig op te frissen.

Freelancers

Je wilt een nieuwe dienst uitbouwen

Als freelancer maak jij het verschil door een brede service aan je klanten aan te bieden. Het digitale aspect is daarbij essentieel. Gelukkig schrikt het je niet af om in jezelf te investeren. Met elk van deze skill tracks scherp jij jouw skills én reputatie aan.

BossData Academy: +10 jaar ervaring onder 1 dak

Bossdata staat al meer dan 10 jaar aan de voorhoede van digital marketing. Het is deze sterke opleiding die er voor zorgt dat we mét succes werken voor marktleiders zoals Securex, betFIRST, Streamz, Dille & Kamille, etc.

Met het doel de sector vooruit te helpen, richtten we de BossData Academy op: een opleidingshuis dat digitale marketing opleidingen aanbiedt die meteen inzetbaar zijn. We leiden digitale marketeers op alsof ze de onze zijn (pun intended).

Benieuwd naar 1 van onze opleidingen?

Onze coaches hebben werkervaring bij…

Wat vonden alumni van hun opleiding?

100%

Ging meteen aan de slag

met de verworven kennis

96%

Was tevreden met de

inhoud van de modules

91%

Zou de opleiding aanbevelen

aan startende digitale marketeers

89%

Was tevreden met de hulp

vanuit de 1-op-1 begeleiding

Wat zeggen klanten over BossData?

97% van onze klanten zijn tevreden over onze diensten en gaven ons een 8+ score. Lees hier waarom.

“Met BossData weet je dat resultaten, transparantie en communicatie altijd de boventoon zullen voeren. Het vertalen van CM’s visie in een doorlopende strategie en operatie is niet iets wat ze verkopen, het is iets wat ze daadwerkelijk doen.”

Read more

Steven Hermans

Directeur Marketing & Communicatie at LCM (Christelijke Mutualiteit)

Waarom kozen we voor BossData?

  • Branding & Performance marketing
  • Display advertising
  • Data Visualisatie & Dashboards
Lees meer

“Ik zou BossData zeker aanbevelen. Ze hebben meer dan voldoende kennis van online marketing, specifiek in het analyseren van data. Ook houden ze nieuwe ontwikkelingen binnen onze markt goed in de gaten. Passie, power, afspraak is afspraak, prettig om mee samen te werken.”

Read more

Veronique Albers

Cross Channel Manager Kwantum

Waarom kozen we voor BossData?

  • Research Online & Purchase offline
  • Digitale Strategie
  • Performance Marketing
  • Data Visualisatie & Dashboards
Lees meer

“Simpel. Het resulteerde direct in meer verkopen! We weten nu eindelijk wat onze online inspanningen daadwerkelijk opleveren in onze fysieke winkels.”

Read more

Dietrich Thieren

Marketing manager Sleepworld, Sleepy & Easysleep

Waarom kozen we voor BossData?

  • Research Online & Purchase offline
  • Digitale Strategie
  • Performance Marketing
  • Data Viz & Dashboards
Lees meer

“BossData is een erg fijn bedrijf om mee samen te werken. Zeer toegankelijk, vriendelijk en intelligent. En toch open voor discussie. Van harte aanbevolen voor het optimaliseren van je digitale aanwezigheid op het web!”

Read more

Layla Cuypers

Brand Manager Thomas More

Waarom kozen we voor BossData?

  • Digitale Marketing
  • Advanced Remarketing
  • Data Viz & Dashboards
  • Omnichannel Marketing
Lees meer

“Bossdata heeft gedegen kennis van strategie & technische aspecten binnen digitale marketing. Geweldig team, zeer betrokken. Ik zou ze zeker aanraden aan iedereen die zijn bedrijf naar een hoger niveau wil tillen. “

Read more

Martijn Bovée

Marketing Manager Autotrack - Member of De Persgroep

Waarom kozen we voor BossData?

  • Digitale strategie
  • Performance marketing
  • Ad tech
Lees meer

Zijn er nog vragen? 🙂

Niet alles helemaal duidelijk? Heb je nog enkele vragen? Vul ons contactformulier in en we horen elkaar snel.

Neem Contact Op

    Contact informatie

    Adres: Broederminstraat 9, B-2018 Antwerp
    Email: hello@bossdata.be
    Telefoon: +32(0)489 51 41 86

    Veelgestelde Vragen

    Zijn trainingen op locatie (mijn eigen kantoor) mogelijk?

    Aangezien we een blended learning opleiding zijn, volg jij jouw opleiding op je eigen tempo & op de plek die je zelf kiest. Daarnaast zijn er per module coachings voorzien, deze zijn in eerste instantie online, maar wanneer nodig ook op locatie.

    In welke taal is deze opleiding?

    De BossData Academy is de meest complete Nederlandstalige digitale marketingopleiding. Al onze videocursussen zijn in het Nederlands opgenomen.

    Kan ik deze opleiding laten volgen door heel mijn bedrijf, of enkel individueel?

    Doordat er 1-op-1-begeleiding zit inbegrepen in een opleiding is het niet mogelijk om onder 1 inschrijving meerdere mensen de opleiding te laten volgen. Wanneer je meerdere mensen tegelijk de opleiding wilt laten volgen zijn groepstarieven mogelijk.

    1

    Plan je intakegesprek – test

    Tijdens een verkennend gesprek met onze hoofdcoach vertel je over jouw ervaring met digitale marketing: wat beheers je, waar zou je meer over willen weten en waar liggen er kansen voor jouw bedrijf?

    2

    Jouw persoonlijk plan

    Met de inzichten van het intakegesprek stellen we samen een opleidingsplan op. Welke modules brengen jou vooruit? En welke priotiseren we, zodat je er snel mee aan de slag kan.

    3

    Start binnen de 2 weken

    We laten er geen gras over groeien. Jij start binnen de twee weken aan jouw opleiding. Elke week ga je aan de slag met een nieuwe module. Wedden dat je na enkele weken trots terugblikt op wat je hebt bijgeleerd?

      Plan een intake gesprek

      Digitale strategie

      Module info & overzicht

      Digitaal vindt het marketingwiel niet opnieuw uit, maar laat het sneller en sneller draaien, zodat het meer en meer terrein bestrijkt. Deze buitengewone mogelijkheden kunnen zich vertalen in buitengewone plannen en strategieën. Maar waar begin je dan? In deze introductie module laten we je verder & groter denken.

      • Stel je ideale marketingmix samen om je doelgroep efficiënt te bereiken
      • Gebruik het See-Think-Do-Care model in je voordeel
      • Zet een KPI Framework op voor een organisatie naar keuze
      • Bereid je voor op een wereld zonder cookies

        Gratis Introductie Module

        Social Ads (FB/IG)

        Module info & overzicht

        Met behulp van sociale ads kan je je budget efficiënter besteden door je te richten op het juiste publiek. In deze module leren we je hoe je sociale media opneemt in je marketing mix. Je leert budgetten instellen, KPI’s opzetten & meten, en de effectiviteit van campagnes analyseren.

        • Zet de ideale account structuur op voor Facebook & Instagram accounts.
        • Analyseer en optimaliseer je campagne resultaten.
        • Maak verschillende doelgroepen en target deze met je eigen campagnes.

          Ik wens meer informatie

          YouTube Advertising

          Module info & overzicht

          Breng je verhaal tot leven met video. Trek de aandacht van potentiële klanten terwijl ze aan het browsen zijn op YouTube. In deze module leer je YouTube campagnes opzetten in het Google Display Network van Google. Met dit type campagnes kan je de bekendheid van jouw merk vergroten door de interesse ervoor en de vraag ernaar onder een brede doelgroep te stimuleren.

          • Ontdek aan welke voorwaarden de ideale video moet voldoen.
          • Ontdek de verschillende targeting mogelijkheden binnen YouTube.
          • Experimenteer met de verschillende campagne types.
          • Optimaliseer je campagnes door visuals te AB testen

            Ik wens meer informatie

            Google analytics

            Module info & overzicht

            Verzamel, organiseer, en transformeer data in GA4 zodat je conclusies kan trekken, voorspellingen kan maken en beslissingen kan nemen. In deze module leer je onder andere hoe je Google Analytics op je website installeert zodat je beter begrijpt hoe je website presteert. Je raakt vervolgens vertrouwd met de Google Analytics-interface en de standaardrapporten, deze laten je toe om het publiek van je website beter te begrijpen.

            • Analyseer en interpreteer verschillende typen rapporten & datasets.
            • Creëer rapporten & metrics op maat van je eigen noden.
            • Begrijp hoe je Google Analytics installeert en instelt volgens best practices.

              Ik wens meer informatie

              Content marketing

              Module info & overzicht

              Soms moet je verkopen zonder te verkopen. Content marketing helpt je om je boodschap op een niet intrusieve manier op het netvlies van je doelgroep te krijgen. Wil je een autoriteit worden in je vakgebied? Of je content goedkoper en op een niet ‘pushy’ manier verspreiden? Dan is content marketing de strategie die jou het meeste waarde voor je tijd oplevert.

              • Stel een KPI framework & distributieplan op voor je content.
              • Doe meer met minder door content repurposing als mindset te omarmen.
              • Begrijp het verschil tussen demand en lead generation.
              • Adopteer een creatie framework om consistent effectieve content te produceren

                Ik wens meer informatie

                Ethics & privacy

                Module info & overzicht

                Integriteit is vaak de grootste troef van een merk. Om het vertrouwen van klanten te verdienen, moeten marketeers ethiek vooropstellen. Ontdek hoe je ethische marketingpraktijken kunt implementeren en versterken die ervoor zorgen dat jouw medewerkers beslissingen nemen die in het beste belang zijn van uw bedrijf en uw klanten.

                • Respecteer de privacy van je klanten en websitebezoekers.
                • Ontdek privacy best practices en hoe je deze toepast.
                • Schaaf je kennis bij over de fundamenten van de GDPR regelgeving.

                  Ik wens meer informatie

                  UX / CX essentials

                  Module info & overzicht

                  Je kan de beste advertenties maken en de perfecte doelgroep bereiken, maar als de gebruikservaring op de website ondermaats is, is al je werk voor niets geweest. User & Customer Experience vormen dan ook het kloppende hart achter elke online marketing strategie. In deze skill track leer je hoe je het in je voordeel gebruikt.

                  • Zet AB experimenten op & analyseer de resultaten om zo de beste klantervaring te realiseren.
                  • Gebruik kwalitatieve & kwantitatieve studies om de gebruiksvriendelijkheid van je website te meten.
                  • Pas Cialdini principes toe om de ideale LP te maken.

                    Ik wens meer informatie

                    Dashboards & Data Visualisatie

                    Module info & overzicht

                    Data staat centraal in het leven van elke digitale marketeer. Het is dan ook cruciaal om deze correct te interpreteren, visualiseren, en te delen met andere. Leer hoe je bevindingen uit data kunt visualiseren, en presenteren in dashboards of visualisatie tools (Google Data Studio of Looker Studio).

                    • Vermijd verwarring en visualiseer je data volgens de regels van de kunst.
                    • Werk met Google Data Studio om je rapporten en dashboards te maken.
                    • Werk met verschillende datasets en vertaal ze naar overtuigende rapporten.

                      Ik wens meer informatie

                      Google tag manager

                      Module info & overzicht

                      Meten is weten. Daarom wordt elke marketeer belaagd met de installatie van cookies & pixels. GTM maakt het leven van de marketeer hierin eenvoudiger. Daarnaast leer je hoe het verkeerd installeren van GTM leidt tot het verzamelen van verkeerde en inconsistente data en een mindere prestatie van je website.

                      • Vertaal je KPI Framework naar een correcte GTM implementatie.
                      • Leer hoe je een ontwikkelaar vraagt om GTM te installeren
                      • Leer je weg in de interface van Google Tag Manager.
                      • Zet succesvol tags & triggers op.

                        Ik wens meer informatie

                        Data ‘Storytelling’

                        Module info & overzicht

                        Laat uw gegevens niet gewoon zien, maar vertel er een verhaal bij! Storytelling with Data leert u de grondbeginselen van datavisualisatie en hoe u effectief kunt communiceren met data. U ontdekt de kracht van storytelling en de manier om data een centraal punt in uw verhaal te maken.

                        • Begrijp het belang van je context en je publiek.
                        • Ontdek welke datavisualisaties je best vermijd.
                        • Leer als een designer denken als je je data visualiseert.
                        • Herken en verwijder de rommel die uw informatie vertroebelt.

                          Ik wens meer informatie

                          LinkedIn ads

                          Module info & overzicht

                          Bepaal je doelgroep op basis van eigenschappen die enkel LinkedIn goed kan aanbieden: op basis van werkgegevens. Gebruik LinkedIn voor verschillende doeleinden. Target mensen op basis van functietitel, anciënniteit, type bedrijf, hoeveel werknemers, etc.

                          • Vertaal je online marketing visie in een coherente LinkedIn strategie
                          • Stel campagnes op aan de hand van best practices
                          • Experimenteer met de verschillende campagne types.

                            Ik wens meer informatie