Op zoek naar specifieke vaardigheden? Onze skill tracks richten zich op meteen inzetbare vaardigheden. Ideaal om snel een nieuwe marketing skill onder de knie te krijgen. Elke skill track bestaat uit een mix van online videomateriaal, 1 op 1 sessies met jouw coach, individuele oefeningen, en online quizzes. Gegeven door experten uit een digitaal marketingbureau met +10 jaar ervaring.
Ons leerplatform bestaat uit een mix van interactieve video’s, real-life opdrachten, en een wekelijks 1 op 1 coaching moment. Alles behalve saaie theoretische materie dus. Op deze manier garanderen we een optimaal leerproces en effectieve retentie van opgedane kennis. Benieuwd? Maak dan kennis met het platform dankzij onze gratis introductie module : digitale marketing strategie.
Elke track bevat actiegerichte lessen, praktijkgerichte opdrachten, handige quizes, én 1-op-1 feedbacksessies van je persoonlijke coach.
Leer hoe je de ideale marketingmix opstelt, op welke kanalen je je doelgroep kan bereiken, hoe je KPI’s definieert, en hoe je werkt met het See-Think-Do-Care Framework
Adverteren via een zoekmachine – oftewel SEA – laat je toe om de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap te bereiken. In deze module leer je over keyword research en hoe je in Google Ads een schaalbare campagnestructuur opzet.
Wil je rendabel groeien? Verbeter de vindbaarheid van je website zonder ook maar 1 euro aan advertenties uit te geven. In de module Search Engine Optimisation leer je meer over keyword research en over hoe je een efficiënte SEO strategie op poten zet.
In deze module leer je hoe je advertentiecampagnes opzet & optimaliseert voor Instagram & Facebook. Je leert budgetten strategisch inzetten, je doelgroep te identificeren, bereiken én de effectiviteit van je campagnes meten. Een must voor elke digitale marketer.
In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.
In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.
Via GA4 krijg je inzicht in hoe bezoekers zich gedragen op je website en kan je gaan optimaliseren. In deze module leer je hoe je Google Analytics op je website installeert. We overlopen ook enkele belangrijke rapporten & dashboards die je toelaten om de effectiviteit van je mediamix & website te verhogen.
In deze module leer je automatische communicatiestromen opzetten via mail, sms, social media, etc. Een strategie waarmee je potentiële klanten door een ‘value ladder’ duwt, waardoor ze sneller geneigd zijn om in te tekenen op jouw aanbod!
Soms moet je verkopen zonder te verkopen. In de Content Marketing module leer je een strategisch contentaanbod creëren waarmee je jouw leads gaat helpen & inspireren. Het resultaat? Jouw bedrijf wordt op een niet-intrusieve, behulpzame manier bekend bij je doelpubliek.
Een thema dat steeds belangrijker wordt. Hoe ga jij als digitale marketer om met alle data die je vergaart? In deze module brengen we je up-to-date over basis GDPR-principes én krijg je enkele best practices over hoe je ze toepast in je digitale marketingstrategie.
UX/CX ofwel User- & Customer Experience. In deze module leer je hoe jouw website optimaal inricht, zodat bezoekers een optimale gebruikservaring ervaren. Je leert over het Cialdini principe: dit laat je toe om de optimale landingspagina te creëren.
Leer hoe je in één oogopslag al jouw online marketinginspanningen inzichtelijk maakt. Dashboards zijn de beste vriend van elke digitale marketer: kom erachter hoe je ze interpreteert, visualiseert en verdedigt naar andere partijen toe.
Meten is weten. Daarom wordt elke marketer belaagd met de installatie van cookies & pixels. GTM maakt het leven van de marketer hierin eenvoudiger. In deze module leer je jouw KPI Framework te vertalen naar een correcte GTM implementatie.
De beste ideeën ter wereld gaan helemaal nergens heen als je mensen er niet warm voor krijgt. Versterk de impact van je bevindingen dankzij deze module. Leer je hoe je een geweldige data-gedreven presentatie plant, maakt en geeft.
Leer een marketingmix opstellen op maat van de jonge generaties. Met de juiste weldoordachte benadering is ook Generatie Z goed te benaderen. Hoe? Bereik hen op de kanalen waar ze dagelijks tijd doorbrengen, Snapchat en TikTok.
Benader klanten op een manier die enkel LinkedIn sterk aanbiedt: op basis van werkgegevens. Gebruik LinkedIn voor verschillende doeleinden. Stel doelgroepen op op basis van functietitel, anciënniteit, welk (type) bedrijf, hoeveel werknemers etc.
Wat je ook kiest, elke opleiding heeft slechts één doel: de digitale marketing skills van jezelf en/of je bedrijf naar het volgende niveau tillen.
Elke opleiding bevat actiegerichte lessen, praktijkgerichte opdrachten, handige quizes, én 1-op-1 feedbacksessies van je persoonlijke coach. De kers op de taart? Je kan je nieuwe kennis meteen toepassen in je eigen job of bedrijf!
Op zoek naar een persoonlijk traject? Neem contact op met terrence@bossdata.be.
Carrière Switchers
Onze skill tracks zijn het ideale startpunt. In gemiddeld 6 tot 8 uur krijg je de kneepjes van het vak mee over een onderwerp naar keuze. Deze actiegerichte opleidingen laten je in korte tijd nieuwe taken opnemen binnen je huidige of nieuwe team.
Marketers
Als interne marketer valt alle druk op jouw schouders. Bovendien is het niet altijd eenvoudig om up-to-date te blijven in dit marketing landschap. Skill tracks zijn ideaal om een nieuwe vaardigheid aan te leren over OF om je kennis stevig op te frissen.
Freelancers
Als freelancer maak jij het verschil door een brede service aan je klanten aan te bieden. Het digitale aspect is daarbij essentieel. Gelukkig schrikt het je niet af om in jezelf te investeren. Met elk van deze skill tracks scherp jij jouw skills én reputatie aan.
“Hi, ik ben Terrence, oprichter & hoofdcoach van de BossData Academy.
Ik startte mijn carrière bij BossData als Online Marketing Consultant. Dankzij hun intern opleidingsprogramma ontwikkelde ik van gemotiveerde junior tot ervaren consultant met 8+ jaar ervaring. Het is deze sterke opleiding die er voor zorgt dat we mét succes werken voor marktleiders zoals Securex, betFIRST, Streamz, Dille & Kamille, enz.
Na een tussentijdse periode als strategisch marketeer aan de Universiteit Antwerpen, richtte ik samen met BossData de BossData Academy op: een opleidingshuis dat digitale marketing opleidingen aanbiedt die meteen inzetbaar zijn. We leiden digitale marketers op alsof ze de onze zijn (pun intended).
Benieuwd naar 1 van onze opleidingen?
97% van onze klanten zijn tevreden over onze diensten en gaven ons een 8+ score. Lees hier waarom.
Niet alles helemaal duidelijk? Heb je nog enkele vragen? Vul ons contactformulier in en we horen elkaar snel.
Adres: Broederminstraat 9, B-2018 Antwerp
Email: academy@bossdata.be
Telefoon: +32(0)499 48 62 36
Aangezien we een blended learning opleiding zijn, volg jij jouw opleiding op je eigen tempo & op de plek die je zelf kiest. Daarnaast zijn er per module coachings voorzien, deze zijn in eerste instantie online, maar wanneer nodig ook op locatie.
De BossData Academy is de meest complete Nederlandstalige digitale marketingopleiding. Al onze videocursussen zijn in het Nederlands opgenomen.
Doordat er 1-op-1 begeleiding zit inbegrepen in een opleiding is het niet mogelijk om onder 1 inschrijving meerdere mensen de opleiding te laten volgen. Wanneer je meerdere mensen tegelijk de opleiding wilt laten volgen zijn groepstarieven mogelijk.
Tijdens een verkennend gesprek met onze hoofdcoach vertel je over jouw ervaring met digitale marketing: wat beheers je, waar zou je meer over willen weten en waar liggen er kansen voor jouw bedrijf?
Met de inzichten van het intakegesprek stellen we samen een opleidingsplan op. Welke modules brengen jou vooruit? En welke priotiseren we, zodat je er snel mee aan de slag kan.
We laten er geen gras over groeien. Jij start binnen de twee weken aan jouw opleiding. Elke week ga je aan de slag met een nieuwe module. Wedden dat je na enkele weken trots terugblikt op wat je hebt bijgeleerd?
Digitaal vindt het marketingwiel niet opnieuw uit, maar laat het sneller en sneller draaien, zodat het meer en meer terrein bestrijkt. Deze buitengewone mogelijkheden kunnen zich vertalen in buitengewone plannen en strategieën. Maar waar begin je dan? In deze introductie module laten we je verder & groter denken.
Zoekmachine marketing (SEA) laat je toe om de juiste persoon, op het juiste momenten, met de juiste boodschap te bereiken. Leer hoe je dit in je voordeel gebruikt. Je zult leren hoe je gekwalificeerd verkeer, of best-fit klanten naar jouw website kunt leiden terwijl ze zoeken op Google naar producten en diensten die jij aanbiedt. Aansluitend, leer je in het tweede deel van de module meer over geavanceerde strategieën die je kan inzetten om je resultaten te maximaliseren.
Sterke bedrijven hebben een sterke SEO strategie. Krijg inzicht in zoekmachine algoritmes en hoe deze de organische zoekresultaten en websites beïnvloeden. Voortbouwend op deze kennis, leer je de belangrijkste elementen voor het creëren van een effectieve SEO-strategie.
Met behulp van sociale ads kan je je budget efficiënter besteden door je te richten op het juiste publiek. In deze module leren we je hoe je sociale media opneemt in je marketing mix. Je leert budgetten instellen, KPI’s opzetten & meten, en de effectiviteit van campagnes analyseren.
Breng je verhaal tot leven met video. Trek de aandacht van potentiële klanten terwijl ze aan het browsen zijn op YouTube. In deze module leer je YouTube campagnes opzetten in het Google Display Network van Google. Met dit type campagnes kan je de bekendheid van jouw merk vergroten door de interesse ervoor en de vraag ernaar onder een brede doelgroep te stimuleren.
Na deze opleiding zal je effectieve display strategieën en -campagnes kunnen ontwikkelen waarmee specifieke marketingdoelen bereikt kunnen worden. Je ontdekt hoe je aan de hand van Display campagnes een plan kan opstellen dat je bekendheid, conversies, en retentie verhoogt.
Verzamel, organiseer, en transformeer data in GA4 zodat je conclusies kan trekken, voorspellingen kan maken en beslissingen kan nemen. In deze module leer je onder andere hoe je Google Analytics op je website installeert zodat je beter begrijpt hoe je website presteert. Je raakt vervolgens vertrouwd met de Google Analytics-interface en de standaardrapporten, deze laten je toe om het publiek van je website beter te begrijpen.
Mails versturen kunnen we al een tijdje en is een koud kunstje. Goeie mails sturen aan de juiste persoon op het juiste moment is een ander verhaal. Benut optimaal de mogelijkheden van email. Je kan je doelgroep (opnieuw) benaderen met de voor hem of haar relevante informatie. We kunnen zelfs werken met dynamische blokken in een mail, volledig op maat van de persoon die je mail ontvangt.
Soms moet je verkopen zonder te verkopen. Content marketing helpt je om je boodschap op een niet intrusieve manier op het netvlies van je doelgroep te krijgen. Wil je een autoriteit worden in je vakgebied? Of je content goedkoper en op een niet ‘pushy’ manier verspreiden? Dan is content marketing de strategie die jou het meeste waarde voor je tijd oplevert.
Integriteit is vaak de grootste troef van een merk. Om het vertrouwen van klanten te verdienen, moeten marketeers ethiek vooropstellen. Ontdek hoe je ethische marketingpraktijken kunt implementeren en versterken die ervoor zorgen dat jouw medewerkers beslissingen nemen die in het beste belang zijn van uw bedrijf en uw klanten.
Je kan de beste advertenties maken en de perfecte doelgroep bereiken, maar als de gebruikservaring op de website ondermaats is, is al je werk voor niets geweest. User & Customer Experience vormen dan ook het kloppende hart achter elke online marketing strategie. In deze skill track leer je hoe je het in je voordeel gebruikt.
Data staat centraal in het leven van elke digitale marketer. Het is dan ook cruciaal om deze correct te interpreteren, visualiseren, en te delen met andere. Leer hoe je bevindingen uit data kunt visualiseren, en presenteren in dashboards of visualisatie tools (Google Data Studio).
Meten is weten. Daarom wordt elke marketer belaagd met de installatie van cookies & pixels. GTM maakt het leven van de marketer hierin eenvoudiger. Daarnaast leer je hoe het verkeerd installeren van GTM leidt tot het verzamelen van verkeerde en inconsistente data en een mindere prestatie van je website.
Laat uw gegevens niet gewoon zien, maar vertel er een verhaal bij! Storytelling with Data leert u de grondbeginselen van datavisualisatie en hoe u effectief kunt communiceren met data. U ontdekt de kracht van storytelling en de manier om data een centraal punt in uw verhaal te maken.
Gen Z is een eigenzinnige, moeilijk te bereiken generatie, immuun voor de vele marketinguitingen die ons dagelijks om de oren vliegen. Uniek zijn ze zeker, onbereikbaar zeker niet. Met de juiste benadering is ook Generatie Z goed te benaderen. Hoe? Bereik ze op de kanalen waar ze dagelijks doorbrengen, Snapchat en TikTok.
Bepaal je doelgroep op basis van eigenschappen die enkel LinkedIn goed kan aanbieden: op basis van werkgegevens. Gebruik LinkedIn voor verschillende doeleinden. Target mensen op basis van functietitel, anciënniteit, type bedrijf, hoeveel werknemers, etc.