Ethics & Privacy voor Marketeers

We merkten vanuit de praktijk dat marketeers en marketingteams steeds verder verdwalen in de GDPR-/privacywetgeving. Daarnaast worden consumenten kritischer. Ze spreken bedrijven vaker aan op het overtreden van die privacywetgeving. Daarom gingen we een nieuwe samenwerking aan voor een interactieve online lessenreeks ten behoeve van marketeers.

Deze online lessenreeks is een praktische vertaling van de GDPR-regels en privacydefinities naar de dagelijkse realiteit van marketeers. Ze biedt een unieke kans voor marketeers om hun kennis en vaardigheden op het gebied van privacywetgeving te vergroten. Zo kunnen ze hun marketingactiviteiten uitvoeren conform de privacywetgeving en bijdragen aan een veiligere, meer verantwoorde omgang met persoonsgegevens.

Deze cursus is gemaakt in samenwerking met vakexpert Herman Maes & het Data Protection Institute.

Portret Arno Symons

Arno Symons

Coördinator BossData Academy

€420 per persoon (excl. btw)

Leer waar en wanneer je wil

Ons leerplatform bestaat uit een mix van interactieve video’s, real-life opdrachten, en een wekelijks 1-op-1-coachingmoment. Alles behalve saaie theoretische materie dus. Op die manier garanderen we een optimaal leerproces en effectieve retentie van opgedane kennis.

Opleiding features

  • 12 Up-to-date videolessen
  • Tussentijdse quizjes
  • 1 Grote eindopdracht
  • Inclusief verbetersleutels
  • Meteen inzetbaar
  • Studeren op jouw tempo
  • Blended Learning 
  • Praktijkgericht
  • Geen voorkennis nodig
  • 1 Jaar toegang tot videocursus
  • Voor elk type bedrijf
  • Alumninetwerk

Leerdoelen

  • De impact van GDPR op marketing begrijpen.
  • De verwerking van persoonsgegevens in verband met marketingactiviteiten begrijpen.
  • GDPR en alle verplichtingen voor de marketeer kennen.
  • De GDPR-basisbeginselen begrijpen die belangrijk zijn in een marketingomgeving, zoals: toestemming, transparantie, dataminimalisatie, opslagbeperking, technische en organisatorische maatregelen, rechten van de betrokkenen.
  • Het gebruik van cookies begrijpen.

Alumni werken bij ..

Jouw Coach: Herman Maes

Als docent (Thomas More/ UHasselt) en freelancer werkte ik dagelijks in een educatieve als operationele rol in marketing en privacy projecten. Als trainer bij Data Protection Institute, verzorgde ik de technische opleidingen, waarbij IT, marketing of security concepten worden gelinkt met de GDPR-/privacywetgeving. Met een verleden in de agencywereld, heb ik daarnaast de nodige bagage om de dagdagelijkse realiteit voor marketeers (zowel in-house als aan de agency kant) goed te kunnen kaderen.

Onze coaches hebben werkervaring bij…

Wat zeggen klanten over BossData?

97% van onze klanten zijn tevreden over onze diensten en gaven ons een 8+ score. Lees hier waarom.

“Met BossData weet je dat resultaten, transparantie en communicatie altijd de boventoon zullen voeren. Het vertalen van CM’s visie in een doorlopende strategie en operatie is niet iets wat ze verkopen, het is iets wat ze daadwerkelijk doen.”

Read more

Steven Hermans

Directeur Marketing & Communicatie at LCM (Christelijke Mutualiteit)

Waarom kozen we voor BossData?

  • Branding & Performance marketing
  • Display advertising
  • Data Visualisatie & Dashboards
Lees meer

“Ik zou BossData zeker aanbevelen. Ze hebben meer dan voldoende kennis van online marketing, specifiek in het analyseren van data. Ook houden ze nieuwe ontwikkelingen binnen onze markt goed in de gaten. Passie, power, afspraak is afspraak, prettig om mee samen te werken.”

Read more

Veronique Albers

Cross Channel Manager Kwantum

Waarom kozen we voor BossData?

  • Research Online & Purchase offline
  • Digitale Strategie
  • Performance Marketing
  • Data Visualisatie & Dashboards
Lees meer

“Simpel. Het resulteerde direct in meer verkopen! We weten nu eindelijk wat onze online inspanningen daadwerkelijk opleveren in onze fysieke winkels.”

Read more

Dietrich Thieren

Marketing manager Sleepworld, Sleepy & Easysleep

Waarom kozen we voor BossData?

  • Research Online & Purchase offline
  • Digitale Strategie
  • Performance Marketing
  • Data Viz & Dashboards
Lees meer

“BossData is een erg fijn bedrijf om mee samen te werken. Zeer toegankelijk, vriendelijk en intelligent. En toch open voor discussie. Van harte aanbevolen voor het optimaliseren van je digitale aanwezigheid op het web!”

Read more

Layla Cuypers

Brand Manager Thomas More

Waarom kozen we voor BossData?

  • Digitale Marketing
  • Advanced Remarketing
  • Data Viz & Dashboards
  • Omnichannel Marketing
Lees meer

“Bossdata heeft gedegen kennis van strategie & technische aspecten binnen digitale marketing. Geweldig team, zeer betrokken. Ik zou ze zeker aanraden aan iedereen die zijn bedrijf naar een hoger niveau wil tillen. “

Read more

Martijn Bovée

Marketing Manager Autotrack - Member of De Persgroep

Waarom kozen we voor BossData?

  • Digitale strategie
  • Performance marketing
  • Ad tech
Lees meer

    Ethics & Privacy voor marketers

    Na het verzenden van dit formulier nemen we spoedig contact met je op.

    Je inschrijving is dus nog niet finaal.