Micro Course: Social Media Advertising

Word in enkele weken een Social Media Marketer.

Je leert campagnes opzetten in alle grote sociale media platformen: Facebook, LinkedIn, Snapchat, TikTok, YouTube en Instagram. Onze coaches leveren relevante & diepgaande kennis over sociale strategie, performance & branding campagnes, en het belang van content. Gegeven door experten uit een digitaal marketingbureau met +10 jaar ervaring.

Leer waar en wanneer je wil

Ons leerplatform bestaat uit een mix van interactieve video’s, real-life opdrachten, en een wekelijks 1 op 1 coaching moment. Alles behalve saaie theoretische materie dus. Op deze manier garanderen we een optimaal leerproces en effectieve retentie van opgedane kennis. Benieuwd? Maak dan kennis met het platform dankzij onze gratis introductie module : digitale marketing strategie.

Onze alumni verzorgen de digitale marketing bij…

Skills in deze

Micro Course :

Digitale Strategie

In deze module leer je hoe digitaal een kritieke rol speelt in de marketing van je bedrijf. Je leert hoe je de ideale marketingmix opstelt om je doelgroep te bereiken, je ontdekt het See-Think-Do-Care Framework én je komt te weten hoe je een KPI-framework opzet.

SEA (Google+Bing)

Adverteren via een zoekmachine – oftewel SEA – laat je toe om de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap te bereiken. In deze module leer je over keyword research en hoe je in Google Ads een schaalbare campagnestructuur opzet.

LinkedIn Ads

Benader klanten op een manier die enkel LinkedIn sterk aanbiedt: op basis van werkgegevens. Gebruik LinkedIn voor verschillende doeleinden. Stel doelgroepen op op basis van functietitel, anciënniteit, welk (type) bedrijf, hoeveel werknemers etc.

Gen Z – Marketing

Leer een marketingmix opstellen op maat van de jonge generaties. Met de juiste weldoordachte benadering is ook Generatie Z goed te benaderen. Hoe? Bereik hen op de kanalen waar ze dagelijks tijd doorbrengen, Snapchat en TikTok.

YouTube Advertising

In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.

Google Analytics

Via GA4 krijg je inzicht in hoe bezoekers zich gedragen op je website en kan je gaan optimaliseren. In deze module leer je hoe je Google Analytics op je website installeert. We overlopen ook enkele belangrijke rapporten & dashboards die je toelaten om de effectiviteit van je mediamix & website te verhogen.

Dashboards & Data Viz

Leer hoe je in één oogopslag al jouw online marketinginspanningen inzichtelijk maakt. Dashboards zijn de beste vriend van elke digitale marketer: kom erachter hoe je ze interpreteert, visualiseert en verdedigt naar andere partijen toe.

Prijs : €2.450 per persoon (excl. btw)

  • Meteen inzetbaar
  • Studeren op jouw tempo
  • Up-to-date lessen
  • Gepersonaliseerd traject
  • Blended Learning 
  • Coaching per module
  • Praktijkgericht
  • Geen voorkennis nodig
  • 1 jaar toegang tot videocursus
  • Voor elk type bedrijf
  • Alumni netwerk

Jouw opleiding heeft slechts één doel: de digitale marketing skills van jezelf en/of je bedrijf naar het volgende niveau tillen.

Elke module bevat actiegerichte videolessen, praktijkgerichte opdrachten, handige quizes, én 1-op-1 feedbacksessies van je persoonlijke coach. De kers op de taart? Je kan je nieuwe kennis meteen toepassen in je eigen job of bedrijf!

Op zoek naar een persoonlijk traject? Neem contact op met terrence@bossdata.be.

Voor wie is deze opleiding?

Carrière Switchers

Je bent klaar voor iets nieuws

Je hebt je altijd al willen verdiepen in digitale marketing, maar je wist niet waar te beginnen? Onze opleidingen zijn het ideale startpunt. Dankzij onze actiegerichte opleidingen kan je in korte tijd de digitale marketing van jezelf of werkgever in handen nemen.

Marketers

Jij bent marketer, intern bij een bedrijf

Als interne marketer valt alle druk op jouw schouders. Bovendien is het niet altijd eenvoudig om up-to-date te blijven in het marketing landschap. Onze opleidingen zijn ideaal om te starten met digitale marketing OF je kennis stevig op te frissen.

Freelancers

Jij bent freelancer en wilt je dienst uitbouwen

Als freelancer maak jij het verschil door een brede service te bieden aan je klanten. Het digitale aspect is daarbij essentieel. Gelukkig schrikt het je niet af om in jezelf te investeren. Met een opleiding digitale marketing scherp jij jouw skills én reputatie aan!

Op het einde van deze Micro Course zal je…

  • Jouw online marketingmix beter opbouwen, en budgetten beter verdelen.
  • De vindbaarheid & verkoop van jouw bedrijf kan verhogen via betaalde campagnes op sociale mediaplatformen zoals Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, en LinkedIn.
  • Begrijpen hoe je relevante conversies importeert in alle bovengenoemde kanalen om je campagnes op lange termijn te optimaliseren.
  • Probleemloos alle relevante sociale media advertentieaccount kunnen opzetten, inclusief een ideale campagne structuur. 
  • Begrijpen wat het belang is van automatische bodstrategieën in een wereld waar data koning is (smart bidding).
  • Vertrouwd worden met alle verschillende campagne types in alle relevante sociale media kanalen (feed, story, ..)
  • Via Google Analytics perfect kunnen aantonen hoe goed jouw betaalde social media campagnes converteren, en begrijpen waar verbetering mogelijk is.
  • Zonder problemen de campagneresultaten visualiseren in dashboards, en ze strategisch inzetten om betere resultaten te halen.

Jouw hoofdcoach: Terrence Selie

“Hi, ik ben Terrence, oprichter & hoofdcoach van de BossData Academy.

Ik startte mijn carrière bij BossData als Online Marketing Consultant. Dankzij hun intern opleidingsprogramma ontwikkelde ik van gemotiveerde junior tot ervaren consultant met 8+ jaar ervaring. Het is deze sterke opleiding die er voor zorgt dat we mét succes werken voor marktleiders zoals Securex, betFIRST, Streamz, Dille & Kamille, enz.

Na een tussentijdse periode als strategisch marketeer aan de Universiteit Antwerpen, richtte ik samen met BossData de BossData Academy op: een opleidingshuis dat digitale marketing opleidingen aanbiedt die meteen inzetbaar zijn. We leiden digitale marketers op alsof ze de onze zijn (pun intended). 

Benieuwd naar 1 van onze opleidingen? 

Onze coaches hebben werkervaring bij…

Schrijf jezelf in!

Binnen één week kan je starten met je opleiding. Vul ons contactformulier in en we horen elkaar snel.

Micro Course :

Social Media Marketer

€2.450 inschrijving per persoon (ex btw)


    Contact Informatie

    Adres: Broederminstraat 9, B-2018 Antwerp
    Email: academy@bossdata.be
    Telefoon: +32(0)499 48 62 36

    Andere Micro Courses

    PERFORMANCE MARKETING

    • 11 Modules
    • +120 uren lesmateriaal
    • Word Performance Marketer

    Deze cursus stoomt je klaar voor een carrière als ‘performance marketer’. Dankzij deze opleiding zet je probleemloos social (Facebook, Instagram, ..) en search (zoekmachineoptimalisatie en -marketing) campagnes live van begin tot einde. 

    €3.850

    SEARCH ENGINE ADVERTISING

    • 7 modules
    • 60+ uren lesmateriaal
    • Word PPC specialist

    Bereid jezelf voor op een carrière in search marketing. Leer meer over zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachinemarketing (SEA), en display advertising. Leer met vertrouwen werken met tools zoals Google Ads, Microsoft Ads (Bing Ads) en Google Analytics 4.

    €2.450

    CONTENT MARKETING

    • 7 Modules
    • 60+ uren lesmateriaal
    • Word Creative Marketer

    Zet een contentmarketingplan op dat leads/inkomsten genereert en je merk opbouwt. Na afloop van deze cursus leer je hoe je een compleet contentmarketingplan opzet dat je direct in werking kunt stellen. Volledig afgestemd op je doelgroep.  

    €2.450
    Performance SEA Content
    Digitale Strategie
    Google Analytics
    Reporting & Visualisation
    Google Ads - 1
    Google Ads - 2
    Display Advertising
    YouTube Advertising
    SEO
    Facebook / Instagram Ads
    LinkedIn Advertising
    Content Marketing
    UX / CX Essentials
    Google Tag Manager
    Data Storyteling
    Ethics & Privacy
    Marketing Automation
    Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads
    Performance
    • Digitale Strategie
    • Google Analytics
    • Reporting & Visualisation
    • Google Ads - 1
    • Google Ads - 2
    • Display Advertising
    • YouTube Advertising
    • SEO
    • Facebook / Instagram Ads
    • LinkedIn Advertising
    • Google Tag Manager
    • Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads
    SEA
    • Digitale Strategie
    • Google Analytics
    • Reporting & Visialisation
    • Google Analytics - 1
    • Google Analytics - 2
    • Display Advertising
    • SEO
    Content
    • Digitale Strategie
    • Google Analytics
    • Reporting & Visualisation
    • Content Marketing
    • UX / CX Essentials
    • Marketing Automation

    Veelgestelde Vragen

    Zijn trainingen op locatie (mijn eigen kantoor) mogelijk?

    Aangezien we een blended learning opleiding zijn, volg jij jouw opleiding op je eigen tempo & op de plek die je zelf kiest. Daarnaast zijn er per module coachings voorzien, deze zijn in eerste instantie online, maar wanneer nodig ook op locatie.

    In welke taal is deze opleiding?

    De BossData Academy is de meest complete Nederlandstalige digitale marketingopleiding. Al onze videocursussen zijn in het Nederlands opgenomen.

    Kan ik deze opleiding laten volgen door heel mijn bedrijf, of enkel individueel?

    Doordat er 1-op-1 begeleiding zit inbegrepen in een opleiding is het niet mogelijk om onder 1 inschrijving meerdere mensen de opleiding te laten volgen. Wanneer je meerdere mensen tegelijk de opleiding wilt laten volgen zijn groepstarieven mogelijk.

    1

    Plan je intakegesprek

    Tijdens een verkennend gesprek met onze hoofdcoach vertel je over jouw ervaring met digitale marketing: wat beheers je, waar zou je meer over willen weten en waar liggen er kansen voor jouw bedrijf?

    2

    Jouw persoonlijk plan

    Met de inzichten van het intakegesprek stellen we samen een opleidingsplan op. Welke modules brengen jou vooruit? En welke priotiseren we, zodat je er snel mee aan de slag kan.

    3

    Start binnen de 2 weken

    We laten er geen gras over groeien. Jij start binnen de twee weken aan jouw opleiding. Elke week ga je aan de slag met een nieuwe module. Wedden dat je na enkele weken trots terugblikt op wat je hebt bijgeleerd?

      Plan een intake gesprek