Ontdek onze

Career Tracks

Word een digitale marketer in 12 of 16 weken

Deze opleidingen bieden je alle skills die je nodig hebt om je digital marketing carrière te lanceren en/of vooruit te helpen. Elke ‘career track‘ bestaat uit een mix van online videomateriaal, 1 op 1 sessies met jouw coach, individuele oefeningen, en online quizzes. Gegeven door experten uit een digitaal marketingbureau met +10 jaar ervaring.

Terrence Selie Profile Pic 2022

Terrence Selie

Hoofdcoach BossData Academy

Leer waar en wanneer je wil

Ons leerplatform bestaat uit een mix van interactieve video’s, real-life opdrachten, en een wekelijks 1 op 1 coaching moment. Alles behalve saaie theoretische materie dus. Op deze manier garanderen we een optimaal leerproces en effectieve retentie van opgedane kennis. Benieuwd? Maak dan kennis met het platform dankzij onze gratis introductie module : digitale marketing strategie.

Onze alumni verzorgen de digitale marketing bij…

Keuze uit 2 Career Tracks

Ben je net gestart met je carrière binnen digitale marketing? Of wens je jouw skills up-to-date te houden? Wat het ook mag zijn: er is een opleiding op maat voor jou.

Academy PLUS

  • 16 Modules
  • 150+ uren lesmateriaal
  • Ons volledige aanbod

In deze opleiding krijg je ons volledige aanbod voorgeschoteld. Na deze cursus heeft digitale marketing geen geheimen meer voor jou. Bereid je voor op een prachtige carrière als digitale marketer. 

  • 16 Modules (+/- week per module)
  • Wekelijkse 1:1 Coaching
  • 1 Jaar Vrije Toegang
  • Toegang tot Alumni Netwerk
€4.900

Academy CORE

  • 12 Modules
  • 115+ uren lesmateriaal
  • Ideaal voor Starters

Ons basispakket voor digitale marketeers in spe of voor marketers die een opfrisser kunnen gebruiken. Na deze cursus heb je de grondbeginselen van digitale marketing in de vingers. 

  • 12 Modules (+/- week per module)
  • Wekelijkse 1:1 Coaching
  • 1 Jaar Vrije Toegang
  • Toegang tot Alumni Netwerk
€4.000

Komen onze 2 career tracks niet tegemoet aan je specifieke eisen?

Ontdek onze skill tracks die zich focussen op meteen inzetbare vaardigheden. Ideaal om snel één nieuwe marketing skill onder de knie te krijgen. Daarnaast bieden we ook micro courses aan. Deze zijn korter en bieden gerichte expertise aan in competities zoals social advertising, web analytics, zoekmachinemarketing, etc.

Over onze Opleidingen

  • Meteen inzetbaar
  • Studeren op jouw tempo
  • Up-to-date lessen
  • Gepersonaliseerd traject
  • Blended Learning 
  • Coaching per module
  • Praktijkgericht
  • Geen voorkennis nodig
  • 1 jaar toegang tot videocursus
  • Voor elk type bedrijf
  • Alumni netwerk

Jouw opleiding heeft slechts één doel: de digitale marketing skills van jezelf en/of je bedrijf naar het volgende niveau tillen.

Elke module bevat actiegerichte videolessen, praktijkgerichte opdrachten, handige quizes, én 1-op-1 feedback sessies van je persoonlijke coach.

Op zoek naar een persoonlijk traject? Wens je verschillende mensen in te schrijven? Of een andere vraag? Neem contact op met terrence@bossdata.be

Alle Modules

De eerste 12 modules maken deel uit van het ‘CORE’ career track. Het ‘PLUS’ pakket omvat alle 16 modules.

Digitale Strategie

In deze module leer je hoe digitaal een kritieke rol speelt in de marketing van je bedrijf. Je leert hoe je de ideale marketingmix opstelt om je doelgroep te bereiken, je ontdekt het See-Think-Do-Care Framework én je komt te weten hoe je een KPI-framework opzet.

SEA – 01

Adverteren via een zoekmachine – oftewel SEA – laat je toe om de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap te bereiken. In deze module leer je over keyword research en hoe je in Google Ads een schaalbare campagnestructuur opzet.

SEA – 02

In de advanced module gaan we een stapje verder. We overlopen geavanceerde strategieën waarmee jij aan de slag kan om je resultaten te maximaliseren. Na deze module beschik je over genoeg kennis om Google Ads Certified te worden.

Social Ads (FB/IG)

In deze module leer je hoe je advertentiecampagnes opzet & optimaliseert voor Instagram & Facebook. Je leert budgetten strategisch inzetten, je doelgroep te identificeren, bereiken én de effectiviteit van je campagnes meten. Een must voor elke digitale marketer.

YouTube Advertising

In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.

Display Advertising

In deze module leer je display campagnes efficiënt opzetten in het Google Display Network. Bereik jouw doelpubliek wanneer ze aan het browsen zijn op websites van derde partijen of op YouTube. Met aantrekkelijke banners & video’s zet je zo advertentieruimtes naar jouw hand.

Google Analytics

Via GA4 krijg je inzicht in hoe bezoekers zich gedragen op je website en kan je gaan optimaliseren. In deze module leer je hoe je Google Analytics op je website installeert. We overlopen ook enkele belangrijke rapporten & dashboards die je toelaten om de effectiviteit van je mediamix & website te verhogen.

LinkedIn Ads

Benader klanten op een manier die enkel LinkedIn sterk aanbiedt: op basis van werkgegevens. Gebruik LinkedIn voor verschillende doeleinden. Stel doelgroepen op op basis van functietitel, anciënniteit, welk (type) bedrijf, hoeveel werknemers etc.

Content Marketing

Soms moet je verkopen zonder te verkopen. In de Content Marketing module leer je een strategisch contentaanbod creëren waarmee je jouw leads gaat helpen & inspireren. Het resultaat? Jouw bedrijf wordt op een niet-intrusieve, behulpzame manier bekend bij je doelpubliek.

SEO

Verbeter de vindbaarheid van je website zonder ook maar 1 euro aan advertenties uit te geven. In de module Search Engine Optimisation leer je meer over keyword research en over hoe je een efficiënte SEO strategie op poten zet. 

UX / CX Essentials

UX/CX ofwel User- & Customer Experience. In deze module leer je hoe jouw website optimaal inricht, zodat bezoekers een optimale gebruikservaring ervaren. Je leert over het Cialdini principe: dit laat je toe om de optimale landingspagina te creëren.

Dashboards & Data Viz

Leer hoe je in één oogopslag al jouw online marketinginspanningen inzichtelijk maakt. Dashboards zijn de beste vriend van elke digitale marketer: kom erachter hoe je ze interpreteert, visualiseert en verdedigt naar andere partijen toe.

Google Tag Manager

Meten is weten. Daarom wordt elke marketer belaagd met de installatie van cookies & pixels. GTM maakt het leven van de marketer hierin eenvoudiger. In deze module leer je jouw KPI Framework te vertalen naar een correcte GTM implementatie.

Storytelling with Data

  • Exclusief in Academy Plus

De beste ideeën ter wereld gaan helemaal nergens heen als je mensen er niet warm voor krijgt. Versterk de impact van je bevindingen dankzij deze module. Leer je hoe je een geweldige data-gedreven presentatie plant, maakt en geeft.

Gen Z – Marketing

  • Exclusief in Academy Plus

Leer een marketingmix opstellen op maat van de jonge generaties. Met de juiste weldoordachte benadering is ook Generatie Z goed te benaderen. Hoe? Bereik hen op de kanalen waar ze dagelijks tijd doorbrengen, Snapchat en TikTok.

Marketing Automation

  • Exclusief in Academy Plus

In deze module leer je automatische communicatiestromen opzetten via mail, sms, social media, etc. Een strategie waarmee je potentiële klanten door een ‘value ladder’ duwt, waardoor ze sneller geneigd zijn om in te tekenen op jouw aanbod!

Ethics & Privacy

  • Exclusief in Academy Plus

Een thema dat steeds belangrijker wordt. Hoe ga jij als digitale marketer om met alle data die je vergaart? In deze module brengen we je up-to-date over basis GDPR-principes én krijg je enkele best practices over hoe je ze toepast in je digitale marketingstrategie.

Voor wie zijn deze opleidingen?

Carrière Switchers

Je bent klaar voor iets nieuws

Je hebt je altijd al willen verdiepen in digitale marketing, maar je wist niet waar te beginnen? Onze opleidingen zijn het ideale startpunt. Dankzij onze actiegerichte opleidingen kan je in korte tijd de digitale marketing van jezelf of werkgever in handen nemen.

Marketers

Jij bent marketer, intern bij een bedrijf

Als interne marketer valt alle druk op jouw schouders. Bovendien is het niet altijd eenvoudig om up-to-date te blijven in het marketing landschap. Onze opleidingen zijn ideaal om te starten met digitale marketing OF je kennis stevig op te frissen.

Freelancers

Jij bent freelancer en wilt je dienst uitbouwen

Als freelancer maak jij het verschil door een brede service te bieden aan je klanten. Het digitale aspect is daarbij essentieel. Gelukkig schrikt het je niet af om in jezelf te investeren. Met een opleiding digitale marketing scherp jij jouw skills én reputatie aan!

Op het einde van onze career tracks kan je ..

  • De customer journey van jouw klanten in kaart brengen van A tot Z: hoe spreek je hen best aan, welke content zal impact maken,…
  • Probleemloos campagnes op sociale media kanalen inzetten (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, …).
  • De vindbaarheid van jouw bedrijf verhogen via gratis & betaalde campagnes op Google & Bing (SEA & SEO).
  • Via Google Analytics perfect aantonen hoe goed jouw website converteert, en inschatten waar verbetering mogelijk is.
  • Data visualiseren in dashboards, en ze strategisch inzetten om betere resultaten te halen.
  • Jouw online marketingmix beter opbouwen, en budgetten beter verdelen.
  • Straffe videoadvertenties opzetten in YouTube.
  • Met minimale inspanning een breed contentaanbod opstellen & content repurposing in je voordeel laten werken.
  • En zoveel meer!

Jouw hoofdcoach: Terrence Selie

“Hi, ik ben Terrence, oprichter & hoofdcoach van de BossData Academy.

Ik startte mijn carrière bij BossData als Online Marketing Consultant. Dankzij hun intern opleidingsprogramma ontwikkelde ik van gemotiveerde junior tot ervaren consultant met 8+ jaar ervaring. Het is deze sterke opleiding die er voor zorgt dat we mét succes werken voor marktleiders zoals Securex, betFIRST, Streamz, Dille & Kamille, enz.

Na een tussentijdse periode als strategisch marketeer aan de Universiteit Antwerpen, richtte ik samen met BossData de BossData Academy op: een opleidingshuis dat digitale marketing opleidingen aanbiedt die meteen inzetbaar zijn. We leiden digitale marketers op alsof ze de onze zijn (pun intended). 

Benieuwd naar 1 van onze opleidingen? 

Core Plus
Digitale Strategie
Google Analytics
Reporting & Visualisation
Google Ads - 1
Google Ads - 2
Display Advertising
YouTube Advertising
SEO
Facebook / Instagram Ads
LinkedIn Advertising
Content Marketing
UX / CX Essentials
Google Tag Manager
Data Storyteling
Ethics & Privacy
Marketing Automation
Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads
Core
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Google Ads - 1
  • Google Ads - 2
  • Display Advertising
  • YouTube Advertising
  • SEO
  • Facebook / Instagram Ads
  • LinkedIn Advertising
  • Content Marketing
  • UX / CX Essentials
  • Google Tag Manager
Plus
  • Digitale Strategie
  • Google Analytics
  • Reporting & Visualisation
  • Google Ads - 1
  • Google Ads - 2
  • Display Advertising
  • YouTube Advertising
  • SEO
  • Facebook / Instagram Ads
  • LinkedIn Advertising
  • Content Marketing
  • UX / CX Essentials
  • Google Tag Manager
  • Data Storyteling
  • Ethics & Privacy
  • Marketing Automation
  • Gen Z: Tiktok / Snapchat Ads

Onze coaches hebben werkervaring bij…

Wat vonden onze alumni van hun opleiding?

100%

Ging meteen aan de slag

met de verworven kennis

96%

Was tevreden met de

inhoud van de modules

91%

Zou de opleiding aanbevelen

aan startende digitale marketers

89%

Was tevreden met de hulp

vanuit de 1-op-1 begeleiding

Wat zeggen klanten over BossData?

97% van onze klanten zijn tevreden over onze diensten en gaven ons een 8+ score. Lees hier waarom.

“Met BossData weet je dat resultaten, transparantie en communicatie altijd de boventoon zullen voeren. Het vertalen van CM’s visie in een doorlopende strategie en operatie is niet iets wat ze verkopen, het is iets wat ze daadwerkelijk doen.”

Read more

Steven Hermans

Directeur Marketing & Communicatie at LCM (Christelijke Mutualiteit)

Waarom kozen we voor BossData?

  • Branding & Performance marketing
  • Display advertising
  • Data Visualisatie & Dashboards
Lees meer

“Ik zou BossData zeker aanbevelen. Ze hebben meer dan voldoende kennis van online marketing, specifiek in het analyseren van data. Ook houden ze nieuwe ontwikkelingen binnen onze markt goed in de gaten. Passie, power, afspraak is afspraak, prettig om mee samen te werken.”

Read more

Veronique Albers

Cross Channel Manager Kwantum

Waarom kozen we voor BossData?

  • Research Online & Purchase offline
  • Digitale Strategie
  • Performance Marketing
  • Data Visualisatie & Dashboards
Lees meer

“Simpel. Het resulteerde direct in meer verkopen! We weten nu eindelijk wat onze online inspanningen daadwerkelijk opleveren in onze fysieke winkels.”

Read more

Dietrich Thieren

Marketing manager Sleepworld, Sleepy & Easysleep

Waarom kozen we voor BossData?

  • Research Online & Purchase offline
  • Digitale Strategie
  • Performance Marketing
  • Data Viz & Dashboards
Lees meer

“BossData is een erg fijn bedrijf om mee samen te werken. Zeer toegankelijk, vriendelijk en intelligent. En toch open voor discussie. Van harte aanbevolen voor het optimaliseren van je digitale aanwezigheid op het web!”

Read more

Layla Cuypers

Brand Manager Thomas More

Waarom kozen we voor BossData?

  • Digitale Marketing
  • Advanced Remarketing
  • Data Viz & Dashboards
  • Omnichannel Marketing
Lees meer

“Bossdata heeft gedegen kennis van strategie & technische aspecten binnen digitale marketing. Geweldig team, zeer betrokken. Ik zou ze zeker aanraden aan iedereen die zijn bedrijf naar een hoger niveau wil tillen. “

Read more

Martijn Bovée

Marketing Manager Autotrack - Member of De Persgroep

Waarom kozen we voor BossData?

  • Digitale strategie
  • Performance marketing
  • Ad tech
Lees meer

Zijn er nog vragen? 🙂

Niet alles helemaal duidelijk? Heb je nog enkele vragen? Vul ons contactformulier in en we horen elkaar snel.

Neem Contact Op

    Contact Informatie

    Adres: Broederminstraat 9, B-2018 Antwerp
    Email: academy@bossdata.be
    Telefoon: +32(0)499 48 62 36

    Veelgestelde Vragen

    Zijn trainingen op locatie (mijn eigen kantoor) mogelijk?

    Aangezien we een blended learning opleiding zijn, volg jij jouw opleiding op je eigen tempo & op de plek die je zelf kiest. Daarnaast zijn er per module coachings voorzien, deze zijn in eerste instantie online, maar wanneer nodig ook op locatie.

    In welke taal is deze opleiding?

    De BossData Academy is de meest complete Nederlandstalige digitale marketingopleiding. Al onze videocursussen zijn in het Nederlands opgenomen.

    Kan ik deze opleiding laten volgen door heel mijn bedrijf, of enkel individueel?

    Doordat er 1-op-1 begeleiding zit inbegrepen in een opleiding is het niet mogelijk om onder 1 inschrijving meerdere mensen de opleiding te laten volgen. Wanneer je meerdere mensen tegelijk de opleiding wilt laten volgen zijn groepstarieven mogelijk.

    1

    Plan je intakegesprek

    Tijdens een verkennend gesprek met onze hoofdcoach vertel je over jouw ervaring met digitale marketing: wat beheers je, waar zou je meer over willen weten en waar liggen er kansen voor jouw bedrijf?

    2

    Jouw persoonlijk plan

    Met de inzichten van het intakegesprek stellen we samen een opleidingsplan op. Welke modules brengen jou vooruit? En welke priotiseren we, zodat je er snel mee aan de slag kan.

    3

    Start binnen de 2 weken

    We laten er geen gras over groeien. Jij start binnen de twee weken aan jouw opleiding. Elke week ga je aan de slag met een nieuwe module. Wedden dat je na enkele weken trots terugblikt op wat je hebt bijgeleerd?

      Plan een intake gesprek

      Academy core

      Overzicht topics :

      Na deze cursus kan je zelfstandig aan de slag als digitale marketer.

      • Digitale Strategie
      • SEA – 01
      • SEA – 02
      • Social Ads (FB/IG)
      • YouTube advertising
      • Display Advertising
      • Google Analytics
      • LinkedIn Advertising
      • Content Marketing
      • Search Engine Optimization
      • UX / CX Essentials
      • Dashboards & Data Visualisatie
      • Google Tag Manager

        Ik wens meer informatie

        Academy Plus

        Overzicht topics :

        In deze opleiding krijg je ons volledige aanbod voorgeschoteld.

        • Digitale Strategie
        • SEA – 01
        • SEA – 02
        • Social Ads (FB/IG)
        • YouTube advertising
        • Display Advertising
        • Google Analytics
        • LinkedIn Advertising
        • Content Marketing
        • Search Engine Optimization
        • UX / CX Essentials
        • Dashboards & Data Visualisatie
        • Google Tag Manager
        • Storytelling with Data (Plus)
        • Gen Z – Marketing (Plus)
        • Marketing Automation (Plus)
        • Ethics & Privacy (Plus)

          Ik wens meer informatie